Places2.be

Forum voor holebi en hetero.
Het is momenteel Do 28 Mrt 2024, 02:54

Alle tijden zijn UTC - 6 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: Ma 13 Okt 2008, 10:29 
Offline
Beheerder

Geregistreerd: Di 18 Mei 2004, 18:17
Berichten: 27
Woonplaats: Antwerpen
Opgelet voor de oplichterij en misbruik van de naam Mans Best !!!

Via de domeinnamen www.mansbest.nl - www.mansbest.be - www.boyjoy.nl loopt momenteel een grootse oplichterij. Deze domeinnamen zijn gekoppeld aan een en dezelfde bedrieglijke DVD onlineshop die de naam Mans Best misbruikt. Je ontvangt via SPAM een bericht waarin je aangeschreven wordt als bestaande klant of bezoeker van hun website en schrijven in hun mail dat ze een uitverkoop houden van oude stock of proberen met andere smoesjes je naar hun website te lokken.

Op het eerste zicht zien de prijzen van de aangeboden DVD�s er heel aanlokkelijk uit en zelfs 3 tot 4 keer goedkoper dan eender waar je maar DVD�s kan kopen. Zo vonden we ook recente DVD�s van het label Cobra Video aan 3 euro per stuk. Toegegeven, als je zoiets ziet haal je meteen je VISA kaart boven� NIET DOEN!!! Als we de website verder bekijken merken we dat alle DVD�s, ook recente films tussen de prijs van 3 tot 12 euro liggen. Abnormaal goedkoop zal je wel denken en terecht�

We doen de test:

We kopen via de website mansbest.nl voor minimum 50 euro aan DVD�s omdat dit de enige voorwaarde is die op hun website te vinden was. Daarbij komt nog eens 10,95 euro verzendkosten. We ronden onze aankopen af en voeren ons leveringsadres en facturatie adres in.

De orderbevestiging:

Onmiddellijk ontvangen we een bevestiging in onze mailbox met een overzicht van de door ons bestelde DVD�s. De orderbevestiging ziet er vrij professioneel en geloofwaardig uit, wat niet echt kan gezegd worden over de inhoud van de website zelf. Een dag later krijgen we een persoonlijke orderbevestiging met meer gegevens om te betalen. Deze mail ziet er al minder professioneel uit en schreeuwt om onderzocht te worden. In het KVK-nummer van het zogezegde bedrijf ontbreken de 4 laatste cijfers en het BTW-nummer ziet er alles behalve een BTW-nummer uit. Ook het feit dat in de persoonlijke mail gevraagd werd om de gegevens van onze VISA kaart door te mailen omdat ze zogezegd over een beveiligde server beschikken gaat er toch wat over�

Klein onderzoekje:

We slagen erin om het volledige KVK-nummer te achterhalen en al snel blijkt via de website http://www.kvk.nl dat dit nummer geschrapt is. Dit nummer staat op naam van het bedrijf World Licence in de Voorerf 37 te 4824GM Breda en blijkt volgens de registratiegegevens geschrapt te zijn sedert 15 april 2008.

Omschrijving van de website:

De website is beschikbaar in 3 talen: Nederlands, Duits en Engels. In de Nederlandstalige versie is er slechts een voorwaarde: je moet voor een minimum bedrag aan DVD�s kopen. Bij de Engelse en Duitse versie is er geen enkele voorwaarde, behalve dan dat je als Engelsman of Duitser de Nederlandse taal moet kunnen omdat in eender welke versie de omschrijvingen van de DVD�s in het Nederlands zijn. Bij het ingeven van je adresgegevens dien je U akkoord te verklaren met de Algemene Verkoopsvoorwaarden welke nergens op de website en in geen enkele taal te vinden zijn. Op de website vinden we ook een link �Blacklisted�, daar komen we later nog op terug.

Contact zoeken:

We proberen contact te zoeken met het bedrijf om te vragen wat de normale levertijd is om onze bestelling in Belgi� te ontvangen omdat dit via de website en de ontvangen orderbevestiging niet zo heel duidelijk was. Op de website vonden we een levertermijn van 5-7 dagen terwijl we in onze orderbevestiging sprake is van 3 dagen en in de volgende zin spreken ze �binnen de 48 uur�, en dit terwijl de DVD�s van uit Portugal zouden moeten komen. Reeds verschillende mailtjes verzonden, heden ruim een maand later geen reactie ontvangen.

We maken ons eerste klein onderzoekje iets groter:

We rijden naar Breda, het adres van World Licence om daar een lichtje te gaan opsteken. We komen daar aan in een soort woonwijk midden in een industriegebied en vinden er een leegstaand pand. We informeren ons in de omgeving en komen te weten dat de vorige huurder(s) of eigenaar(s) van het bedrijf Word Licence enkele maanden geleden opgepakt werden voor illegale praktijken. We hebben onze camera bij de hand en maken foto�s van het leegstaand pand, veel meer kunnen we daar niet doen, dus keren we terug. We proberen meer te vinden over het bedrijf World Licence en wie erachter zit. We beginnen eenvoudig via http://www.dns.be, daar proberen we het adres te zoeken van de eigenaar van achter het domein http://www.mansbest.be omdat dit domein zich forward naar http://www.mansbest.nl. We krijgen de naam A.W.M. van Esch het gekende adres in Breda dat we daar in de database van DNS.be vinden klopt dus niet meer en ook het telefoonnummer dat we in de DNS gegevens vinden bestaat niet. We melden dit even via een online klachtenformulier bij DNS omdat dit tegen hun voorwaarden is. Volgens de voorwaarden van DNS moet aan ieder .be-domein een bestaand adres, telefoonnummer of e-mail gekoppeld zijn zodat de eigenaar van het domein steeds kan bereikt worden. Helaas neemt DNS het niet zo ernstig met hun eigen voorwaarden en kregen we enkel dagen later een berichtje terug waarin ze doen alsof hun neus bloedt.

We zoeken ook het e-mail adres (thuiswork@gmail.com) op via Google vanwaar de orderbevestiging afkomstig was en krijgen meteen een hele lijst te zien en regelmatig komt de naam Toine van Esch ter sprake. Deze blijkt gekend te staan als een meester oplichter en zou volgens een andere nieuws website (nieuws.be) enkele maanden geleden samen met zijn compagnon een boete opgelopen hebben van 510.000 euro voor het misbruiken van ontelbare dure 0900-lijnen. Via deze lijnen zou van Esch onbestaande jobs aangeboden hebben. Het enige wat U diende te doen was bellen op een 0900-lijn aan 0.80 cent per minuut. Mensen die naar deze lijnen gebeld hebben zouden nooit iemand aan de lijn gekregen hebben maar zouden steeds letterlijk aan het lijntje gehouden zijn door een bandje dat telkens afspeelde met de boodschap er zijn nog x-aantal wachtenden voor U. Met deze oplichterij zou hij op een half jaar tijd zo�n anderhalf miljoen op zijn rekening gekregen hebben. Hoe het mogelijk is dat zo�n oplichter die zoveel slachtoffers en winst gemaakt heeft nog op vrije voeten loopt �n nog steeds zijn gangetje kan gaan begrijpen we niet.

Blacklisted wanbetalers:

Om even terug te komen op de link �Blacklisted� waar we het eerder over hadden, dit zou een lijst moeten voorstellen van wanbetalers die op de site van mansbest.nl vermeld staan. Zo lijkt het dat de onlineshop van mansbest.nl wel degelijk werkt maar dat zij ook zoals ieder ander bedrijf wel eens te maken krijgen met wanbetalers. Ons onderzoekje wijst een heel ander verhaal uit. Van de ruim 110 adressen die we daar vinden hebben we er enkele gecontacteerd. Nu blijkt dat deze mensen in deze lijst helemaal geen wanbetalers zijn maar wel mensen die tijdig opgemerkt hadden dat er iets niet klopte met de onlineshop en hun bestelling geannuleerd hadden. Als wraak plaatste oplichter van Esh hun volledige adresgegevens op zijn nepsite. Toine van Esch voelt zich daar sterk bij omdat hij beseft dat er geen of weinig slachtoffers met hun verhaal naar de Politie zullen stappen.

Een reactie van een van de personen die in de zogenaamd Blacklist staat:

----- begin bericht ----
Inderdaad het is een vreemde vraag maar goed mijn verhaal is als volgt al hoewel het meer als een jaar geleden gebeurd is.
Ik bestelde 10 tot 20 filmpjes, betalen doe ik slechts bij aflevering, toen ik daar een opmerking over maakte kon ik de pleuris genieten of iets dergelijks, wel zou hij mij op de lijst van wanbetalers zetten, nou hij ziet maar, maar geen geld van mij zonder filmpjes.
---- einde bericht ----



Andere adressen blijken niet te bestaan (surprise, surprise) en van een adres blijkt zelf dat de vermelde persoon momenteel een celstraf van 10 jaar aan het uitzitten is.

Het creëren van valse identiteiten en misbruik van bedrijfsnamen is dan ook niks nieuw voor oplichter Toine van Esch. Het originele bedrijf van Mans Best op http://www.mansbest.com zou niks te maken hebben met mansbest.be of mansbest.nl en de lay-out die van Esch (mis)(ge)bruikt voor op zijn website lijkt verdacht veel op de onlineshop die te vinden is op www.gaytoys.be

Zo zie je maar dat je zelfs beter geen adresgegevens invult op die website. Wil je je niet laten oplichten door Toine van Esch door op voorhand te betalen voor een bestelling die je nooit zal ontvangen dan worden jouw adresgegevens openbaar op zijn website geplaatst. Betaal je wel, dan zal jouw adres niet op de site geplaatst worden maar zal je ook geen bestelling ontvangen. Hiermee maakt van Esh zich niet alleen schuldig aan oplichting maar ook aan afpersing.

Op deze link vinden we een geschiedenis van eerder oplichterij projecten van Toine van Esch & Co. Aan de data van de geplaatste berichten te zien blijkt dat van Esch al jarenlang ongestoord en ongestraft zijn gang kan gaan.

Het rekeningnummer dat oplichter van Esch gebruikt om uw zuurverdiende centjes te incasseren is en Fortis nummer. Ben jij een van de gedupeerden dan kan je annoniem jouw klacht indienen via de Fortis website. Klik rechts bovenaan op 'contact' en klik vervolgens onderaan op 'klacht'. We raden ook aan (voor zover dat voor u mogelijk is) om klacht in te dienen bij de Politie. Ondanks het feit dat Fortis momenteel in moeilijke tijd zit nemen zij alle klachten ernstig en worden onderzocht. Je kan Fortis ook bereiken op het nummer 02/433.40.31

Bijlage:
voorerf37.jpg


http://www.meldpuntthuiswerk.nl/Knullige%20mails%20van%20drivehq.com.html
http://www.meldpuntthuiswerk.nl/Toine%20van%20Esch%20boete%20opgelegd%20van%20270.00%20euro%20.html


Omhoog
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Vr 17 Okt 2008, 03:31 
ik moet heel eerlijk zijn: ik heb al 2 keer besteld via die site, betaald via overschrijving FORTIS en steeds keurig de bestelling thuis gekregen... Echt waar!
Fr. L.
Brugge


Omhoog
  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Za 18 Okt 2008, 04:48 
Gelukkig heb ik op tijd jullie nieuwsbrief ontvangen want ik had een bestelling gedaan op 7 oktober. Ook een gelukt voor mij dat ze daar niet echt snel zijn om te antwoorden op mijn vragen anders had ik al meteen betaald en was ik misschien mijn geld kwijt. Ik had een vraag gestuurd of het mogelijk was om mijn bestelling zelf te gaan afhalen omdat ik voor mijn grote bestelling (45 DVD's) ter waarde van 380 euro ik niet wil riskeren dat er iets zou fout lopen bij het verzenden. Deze vraag heb ik wel twee keer moeten doorzenden en kreeg pas een week later een reactie op 14 oktober. In hun reactie schrijven ze dat hun magazijn in portugal is en dat ze verzenden via GLS ze schrijven er ook nog bij dat portugal te ver is voor mij. Wie zijn zij om te beslissen dat portugal te ver is voor mij? In hun nieuwsbrief die ik eerder ontvangen had stond dat ze een opruiming deden in hun magazijn in nederland en op hun website staat dat ze verzekerd verzenden via TNT Nederland post pakketdienst en dat kost 10,95 euro extra. Je kan inderdaad wel zeggen dat er wel enkele ferme tegenstrijdigheden zitten in hun manier van werken die volgens mij terecht wantrouwen wekken. Gisteren heb ik dan maar de vraag gesteld of zij ook leveren onder rembours. dus betaling bij aflevering. Op 16 oktober sturen ze mij een herinnering om te betalen en volgens dat zij beweren zou het al de vierde keer zijn dat ze mij vragen om te betalen. Voor zover ik kan tellen is dit de eerste herinnering dat ze mij sturen.

Geachte heer XXXXXXX,

Dit is een verzoek te betalen, u heeft 7 oktober een bestelling gedaan op onze website www.mansbest.nl, we hebben uw bestelling verpakt en verzendklaar gemaakt, de titels van onze voorraad afgehaald en weer bjbesteld bij onze leverancier tevens hebben we u reeds 4 malen gevraagd om te betalen, het is niet het grootste bedrag namelijk 382,95 ik verzoek u vriendelijk om het openstaande bedrag over te maken op rekeningnummer 613490215 tav World Licence te Breda.

Wachtende op uw spoedige betaalreactie

Hoogachtend


K. Verdonk

Bij deze mail stel ik me toch ook wel vragen, je zou moeten storten op een rekeningnummer van een bedrijf dat inderdaad niet meer bestaat en ze schrijven dat ze de DVD's weer bijbesteld hebben bij hun leverancier. Eerst oude titels uitverkopen en dan terug bijbestellen snap ik helemaal niet geen denken aan dat ik op voorhand betaal. Ik denk dat de persoon van de vorige reactie wel geluk moet gehad hebben dat hij zijn besteling ontvangen heeft ofwel heeft hij besteld toen het bedrijf nog niet failiet was.


Omhoog
  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Do 30 Okt 2008, 03:05 
Offline
Beheerder

Geregistreerd: Di 18 Mei 2004, 18:17
Berichten: 27
Woonplaats: Antwerpen
We gingen een lichtje opsteken bij KVK.nl over World Licence alias MansBest Nederland en ontvingen volgende reactie:

Geachte mevrouw/heer,

Het door u genoemde bedrijf World lIcence staat sedert 15 april 2008 niet meer geregistreerd, zodoende hebben wij ook geen adres gegevens.
De eigenaar van de onderneming is in februari 2008 geëmigreerd zonder achterlating van zijn/haar nieuwe adres.

Met eventuele klachten over dergelijke bedrijven kunt u terecht bij de FIOD-ECD
Fiscale Inlichtingen- en Opsporingsdienst en Economische Controledienst
Bezoekadres:
Bernadottelaan 13 -15
3527 GA Utrecht (Utr)
Postadres:
Postbus 19266
3501 DG Utrecht (Utr)
T 030-2957600
F 030-2957700
http://www.belastingdienst.nl

Deze instantie heeft opsporingsbevoegdheid, terwijl de Kamer van Koophandel een zuiver registreerde instantie is.

Met vriendelijke groet


Omhoog
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Zo 02 Nov 2008, 03:59 


Omhoog
  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Di 04 Nov 2008, 17:48 
kwam via de GK-website op deze site terecht en kan wel zeggen dat ik enorm schrik van de verhalen. Heb zelf 4 weken geleden dvd's besteld en betaald. Na verschillende mailtjes die niet beantwoord werden begon ik te vermoeden dat er wat mis was. Natrekking van het kvk-nummer leverde op dat dit geen echt nummer was en dat ook de naam niet ingeschreven stond. Na 2 mailtjes naar de gaykrant staat nu ook daar nu gelukkig een waarschuwing op de site en kunne we toch voorkomen dat meer mensen er in trappen.Hedenmiddag heb ik aangifte gedaan bij de politie amsterdam.


Omhoog
  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo 05 Nov 2008, 15:01 
Ik heb twee keer een bestelling geplaatst. De eerste keer is ameer dan een jaar geleden en is goed afgewikkeld, hoewel het erg lang duurde.

De tweede keer dateert van ca. 3 maanden geleden. Ik heb een bedrag van 114,50 betaald. Echter tot op de dag van vandaag heb ik niets ontvangen. Ik heb hem heel vaak gemaild via thuiswork@gmail.com. In het begin kreeg ik antwoord. Zelfs nog een keer waarin hij vertelde dat hij in Thailand was en niet altijd zijn mail leest.

Steeds was de mail ondertekend met T. van Esch. De laatste maand hoor ik echter niets meer van hem. Ik ben bang dat ik naar mijn geld kan fluiten.


Omhoog
  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Do 06 Nov 2008, 16:04 
Opnieuw kreeg ik vandaag een e-mail met de meest fantastische aanbiedingen.
Ze hebben verdomme 115 Euro van me gejat!


Omhoog
  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Di 11 Nov 2008, 05:55 
gast schreef:
Het callcenter is dicht. Zijn huis staat te koop. En tot overmaat van ramp heeft de OPTA hem, samen met een zakenpartner, een boete van 510.000 euro opgelegd: 240.000 euro voor hem, 270.000 voor partner Antonius van E.

Van E. bediende zich voor het versturen van zijn miljoenen spams van een 'bulkmailer' op zijn laptops. Dat deed hij volgens P. thuis in Oosteind (bij Oosterhout) en vanuit zijn kantoortje in Breda.

Van E. is nu spoorloos. Zijn kantoor staat leeg, zijn huis in Oosteind heeft geen telefoonaansluiting meer, zijn vennootschappen zijn opgeheven. Met de noorderzon vertrokken naar een ver buitenland, vermoedt Johan P.


Wat is eigenlijk (echte) de naam van toine van esch? Ik heb al ergens de naam antoinne van esch gezien en nu zie ik Antonius van Esch.
Antonius van Esch uit Oosterhout is overleden te Oosterhout. Zou het kunnen dat hij nast bedrijfsnamen ook nog identiteiten van overleden mensen steelt? Zie link: http://www.ysa.nl/stam/91512011.htm


Omhoog
  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Do 04 Dec 2008, 09:33 


Omhoog
  
Reageer met citaat  
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC - 6 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertaald door phpBBservice.nl.